Robotplæneklipper til stejl skråning uden kanttråd – findes der noget, der faktisk virker?

Hej allesammen! Jeg kunne godt bruge lidt input her 🙏

Jeg har brugt en helt almindelig plæneklipper i flere år nu, mest fordi min have har et ret stejlt stykke bagerst, nok omkring 35–40 %. Hver sommer er det den samme historie: Jeg bliver helt smadret, og græsset vokser hurtigere, end jeg kan følge med 😅

Jeg har overvejet en robotplæneklipper, men min nabo bruger nærmest halvdelen af sommeren på at reparere kanttråden, som hans hund bliver ved med at grave op. Og jeg har også hørt, at mange almindelige robotklippere kan have svært ved kanterne, især når terrænet er stejlt.

Findes der en robotplæneklipper, som faktisk kan klare skråninger, uden at man skal bruge hele lørdagen på at grave kabel ned? Eller er det bare at fortsætte med det manuelle slid? 😭

Alle tips modtages med stor tak!
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alle robotplæneklippere med 4wd kan klare det, men der er noget dyrre end en alm.
Der er ikke nogen på et tilfældigt forum der kan vejlede dig i den rette model uden som minimum at kende plænens areal og evt dit budget.

Selvbygger med stort S. 
Har du også hund?
Men selvom du har, behøver din jo ikke at grave kanttråden op.

Denne her skulle være rimelig god til skråninger og vådt og langt græs..
Den er udsolgt på netbutikken, men bla Bauhaus i Sønderborg  har den på lager, fordelen ved at købe i Bauhaus er at de giver 5 års garanti.
LINK​​​
Kan ikke se om den model ​har det men modellen større har en kantklipper så den kan klippe ret tæt ind mod eks. en husmur.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har set noget sætte et "tandhjul" uden på de originale hjul. Altså ca. den type som sidder foran på en cykel. 
Gerne skære lidt dybere og længere mellemrum imellem tænder. Den skal være lidt større end hjulet. 
Har du en elektrisk kantskærer, så kan den bruges til at pløje kantkabel ned med. 
Du sætter et lille stykke f.eks. kobberrør fast bag klingen. Tråden føres ned igennem røret og man kører bare fremad. Så lægges tråden ned i rillen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Jeg forstår virkelig godt, hvad du mener. Jeg stod i præcis samme situation sidste år – bare tanken om at skulle grave hele plænen op for at lægge kabel gjorde mig træt, især når det alligevel kunne gå i stykker senere 😅

Jeg endte til sidst med en Segway Navimow, og helt ærligt har det gjort en kæmpe forskel. Den kører uden kanttråd og bruger GPS/RTK-teknologi, så man slipper for hele kabelproblemet. Selve opsætningen tog måske 20 minutter via appen på mobilen.

Det vigtigste i dit tilfælde: Den klarer bakker rigtig godt. Den virker meget mere stabil end de ældre robotplæneklippere, jeg har set, og den klipper systematisk i lige linjer i stedet for bare at køre tilfældigt rundt.

Helt klart værd at kigge på, hvis du gerne vil have lidt af weekenden tilbage 😄 Held og lykke!

Du kan tjekke Navimow i2 LiDAR Pro her: [ADMIN: Reklamelink fjernet]
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
Info fra admin: Jeg har blokeret både trådstarter og "Elin Lindgren". Det var én og samme person, der oprettede begge profiler. Sikkert for at komme med ovenstående svar med reklame-link (jeg har slettet linket, så de ikke vinder noget ved det.)

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis