Udtørring af kældervæg Frederoxx 749 7100 02-05-2026 11:06 Jeg har denne væg som jeg nu har renset dræn og isoleret udvendig med 200mm Pordræn isolering. Hvor længe kan der gå før væggen begynder at vise tegn på at tørre? Det er mursten indvendig og beton under mursten og udvendigt. Vh. 1 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
zeth 7 8870 03-05-2026 19:35 Hej jeg er ingen ekspert på området men jeg ville tage en elektrisk tørrer, altså en der suger luft ind, køler ned og kondenserer det, jeg fik en til 200kr brugt og den hiver mange liter vand ud på en halv dag, tror den kan holde måske 10L af gangen. Kunne det være der trækker vand op nedefra gennem kapilar-effekten? Grundvandet er jo steget lidt, kunne det måske være del af problemet? Om ikke andet hvis du tørrer rummet helt ud og holder det helt tørt i et par uger hvis der bliver ved med at komme fugt igennem så kunne det godt se ud til at blive mere omfattende - det er ihvertfald det jeg ville have gjort. Måske man kan bore et hul i gulvet derefter for at se hvor vådt det er nedenunder..?