Skift herregårdssten ud i dele af eksisterende indkørsel

Hej,
for nogle år siden havde vi et større bed på 30m2 i vores indkørsel, hvor der lå perlesten og det fik vi sløjfet og istedet fik vi lagt herregårdssten, som havde samme størrelse, som den eksisterende indkørsel. De nye sten er naturligvis lysere end eksisterende og det troede vi, at vi kunne leve med. Men det kan vi ikke.
Om på den anden side af huset har vi også herregårdssten liggende og de har samme udseende, som dem vi har liggende i indkørslen. Nu ønsker vi at flytte disse herregårdssten, fra den anden side af huset, og lægge dem i stedet for de nye lysere sten.
Men der er en forskel i højden mellem de lyse sten og de gamle sten på 6mm. Det betyder, at når jeg flytter de gamle sten hen i indkørslen, så er de 6mm over den eksisterende indkørsel.
Spørgsmplet er, at jeg kan forventet at kunne stampe stenen de 6mm ned i gruset eller om jeg bliver nød til at fjerne 6mm grus.
Har I nogen erfaringer med om man kan stampe stenene 6mm ned i det eksisterende grus?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du bliver nød til at rette det af igen , så du trækker 3 mm af
resten banker du ned med pladevibrator
Min erfaring er også at det lagte er knaldhårdt bagefter. 
Tak for jeres svar - er der et værktøj man kan bruge til at trække de 3mm af eller er det at lave et selv?

Du laver værktøjet af et stykke bræt, der er lidt længere en bedet er bredt. Lav et hak i hver ende så, når der trækkes af, er den rigtige dybde til stenene. 

fase
Super godt - tak for svarene :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis