Fliser eller gulv i et skur

Hej,
Jeg har et sommerhus i sverige hvor vi skal have bygget et skur på ca.16m2. Vi har nogen til at bygge grundkonstruktionen til os som også har bygget en tilbygning til os tidligere. Vi er blevet lidt uenige om underlaget  . Vi vil hest have fliser, men da grunden falder hen mod skuret vil de gerne bygge trægulv hævet over jorden. Skuret er til en havetraktor cykler værktøj mm (ikke elværktøj) og vi ville gerne kunne køre direkte ind. 
Vi fik klargjort området da vi lavede tilbygningen så der er gravet jord af, lagt ukrudtsdug og stampet grus. Det er planen at lave punktfundament til det. 
Vi overvejer at sætte afvandingskanaler med riste rundt om skuret som kan lede evt. vand væk, men jeg er blevet meget i tvivl om det nu. På bagsiiden af skuret går grunden 1-2 meter ned og vi tænker vi vil lede vandet den vej..
Det bliver mig selv der skal lægge fliserne og jeg ville også lige høre jer om det er ok at gøre det efter de har bygget skelettet og taget.
Giver det mening? ellers skriv lige hvad jeg skal uddybe. 

Jeg har vedlagt billeder af grundplan og det skur som vi kopierer i en lidt større udgave og med en beklæning som på vores hus. Der er også et billede af placeringen fra da de gjorde klar til tilbygning. På forhånd tak!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  
Hvis der ikke er en sokkel ville jeg gå med trægulv, bare det er lavet solidt er det en ok løsning.

Vi prøver igen, i morgen --
I Sverige har man tradition og rutine i retning af trægulv, tænker det er derfor de foreslår det.
Vil du have fliser skal du selv være ansvarlig for evt. skader.
Skal det i øvrigt holdes frostfrit?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
jeg tænker ikke det skal være frostfrit.. vil bare gerne have et sted til havetraktor, trimmer cykler mm. synes bare det ville være lækkert at kunne køre direkte ind. 
tror I ikke at en hestesko rundt om skuret med riste kunne lede evt. vand væk?
Jeg vil anbefale keramiske fliser, som både er lette at vedligeholde og meget holdbare. Jeg vil anbefale at kigge på Fliseshoppen.
Jeg havde bare tænkt mig nogen billige beton fliser 😅 det er jo bare et redskabsskur. Jeg er mest interesseret i hvad I siger til eventuelle problemer med vand. Det nemmeste ville jo være bare at sætte dem i gang med at bygge det som de vil men så skal vi have lavet en “rampe” der er til at holde ud at se på. Vi havde også en drøm om at man kunne trille sin cykel direkte ind i den åbne del.
Hvordan er jeres erfaringer med at lægge fliser efter at der er sat stolper op?
Annonce
Beton-fliser vil da være det mest narurlige. 
Hvordan skulle der kunne stå vamd på fliserne, hvis der er et så stort fald på grunden bag skuret?
Fliserne kan du lægge selv efter at væggene er beklædt-
Store skrev den 29-04-2026 21:28:36

tror I ikke at en hestesko rundt om skuret med riste kunne lede evt. vand væk?

I Sverige med skiftevis sne, frost, tø etc risikerer du at renden fyldes med frosset 'tø-vand', så kommer der sne, og så tø, renden er stadig fyldt ned is. Hvor løber vandet så hen?

Man kunne måske også lave en mellemløsning hvor jeg fik dem til at bygge gulv i den lukkede del og så havde fliser eller pynte sten i den åbne del.. Ville bare elske at kunne køre havetraktoren direkte ind i den lukkede.
Har vist ikke helt forstået hvorfor div. ikke kan køres direkte ind trods højdeforskellen?
Skal du ikke bare regulere lidt undergrund der hvor indkørslen er, og så have noget á la en færist.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis