Luftkvalitet derhjemme

Har du nogle anbefalinger til, hvordan man kan forbedre luftkvaliteten derhjemme? Jeg har haft flere og flere problemer med støv og allergener på det seneste. Det kan være værd at prøve løsninger som Cleanfilter, men jeg er nysgerrig - har nogen brugt en og kan dele deres erfaringer?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til LDS.
Støv i et hus kommer generet ikke udefra. Det kommer fra hovedsagligt fra tekstiler i huset. Det hjælper derfor ikke meget på støvmængden at sætte et ekstra filter på indblæsningsluften.

Jeg formoder at du har et Genvex-anlæg siden du henviser til et filter fra Genvex. Det skal have skiftet filtre jævnligt. Hvis du kigger på de to filtre efter brug, vil du opdage at det til udblæsning er fyldt med støv, og ligner det der kommer ud af en støvsugerpose. Mens at filteret til indblæsning er fyldt med partikler.

Når du spøger om at forbedre luftkvaliteten er det et meget generelt spørgsmål. Et ordetligt svar vil være afhængig på hvilket punkt luften skal forbedres. Fx siger det sig selv at der skal bruges forskellige tiltag, hvis luftfugtigheden er for høj eller for lav. Det kan være meget svært at finde ud af hvad der kan give en allergi-symptomer. Men det hjælper ikke meget at sænke mængden af pollen, hvis man er allergisk for skyllemidler.

Udover at have et ventilationsanlæg med friske filtre, så vil mit bedste råd være at anskaffe sig en robotstøvsuger og indrette sit hjem efter, at den kan køre overalt. 

At lade den fjerne støv fra gulvet dagligt hjælper overraskende meget på, hvor meget støv der lægger sig på alle de andre flader i hjemmet. Støv lægger sig naturligt på alle overflader, men hvirvles rundt når man færdes. At dagligt fjerne det meste støv fra en så stor overflade, som gulvet er, er en mærkbar forbedring for de fleste!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis