Tip til mørtel metode søges!

Hej

Jeg er ved at lave en støttemur af brosten.
Planen er at lave den ca 75cm høj, bagstøbe den og lægge små sten bagved til at fungere som dræn og mindske jordtryk.
Jeg har anvendt støbemix 0-16mm og cement til fundamentet og bagstøbningen i 5:1 til cement.
Nu skal jeg til andet skifte og har derfor brug for at lave mørtel.

Jeg håber at jeg kan bruge fremgangsmetode 1:
1. Jeg har 1,500kg støbemix 0-16mm som jeg gerne vil bruge. Kan jeg bruge et trådnet på 10mm og derved fjerne de største sten. Derefter blande 4:1 med cement og bruge den som mørtel? jeg har vedhæftet et billede af hvordan den så ud. Jeg blev helt i tvivl. Rent æstetisk vill jeg synes at det var helt fint med 20-30mm fuger og med småsten i.

Eller

2. Bliver jeg nødt til at skaffe murergrus 0-4mm og så blande 4:1

​Jeg håber at der er nogen fagfolk som gerne vil give mig et råd så jeg er sikker på at al den tid jeg lægger på muren ​ikke er spildt og den falder fra hinanden.

mvh
​Mikkel




2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan godt bruge det du har , bliver bare meget træls at arbejde med
nu du selv nævner mørtel , så er det et helt andet produkt , det du bruger her er beton
mørtel kan ikke holde i den mur
men sand eller støbemix og cement 1-4 er fint
Sand og cement  kaldes c - mørtel 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis