tændrør hætte havefræser.

Jeg ha en Texas havefræser hvor tændrør hætte er smuldret inden i. Med et stykke kobbertråd fra ledning og hen til ny tændrør starter og kører den fint, men det er jo ikke ok i længden. Jeg ser flere typer hætter hos T.hansen 5 kohm 1 kohm osv Den nuværende er med metal yderkappe, men ellers ikke nogen identifikation.  
Rettelse:
OK nu ser jeg ordentlig efter, og så kan jeg se at der står HYEC 5 kohm på den originale. Så det indskrænker da valgmuligheder
Men hvilken er bedst ? 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor gammel er dyret ? Metal hætter gik væk for mange år Siden 

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Metalkappen er for yderligere radiostøjdæmpning, ligesom modstanden i tændrørshætten.
Maskinen er er ligeglad om der er støjdæmpet eller ej, men det kan forstyre radio og tv i nærheden.

Jeg ville vælge en uden metal men med støjdæmpning på 5 kohm

(thansen har også en med metal, til ca. den dobbelte pris)

På en gammel Gudenå plæneklipper ​var der bare en metalclips man monterede på tændrøret, og stopfunktionen, var en metal pal man vippede ind mod toppen af tændrøret.

Vi prøver igen, i morgen --
Fik købt 1 som vist men med lidt længere hals. Tændrør sidder et godt stykke inde over karburator. Og ja den startede som den skulle ved 1. ryk i snor. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis