Jeg har haft malet min plæneklipper nedenunder, for at beskytte mod rust. Da jeg gjorde det, vendte jeg simpelthen maskinen på hovedet.
Jeg har ikke meget erfaring med benzinklipper, da jeg i mange år har haft en 230V plæneklipper.
Jeg har nu fundet ud af, at man altid skal vende maskinen med luftfilret opad, og måske endda helt tømme både olie og benzin først, så væskerne ikke kommer på afveje.
Af skade blive man klog
Når jeg trækker i startersnoren ca. 10 gange i træk, så kommer der grå røg ud, både ved udstødning og luftfilter, så lige som om der bliver brændt noget olie af hver gang.
Jeg har læst mig frem til, at man blot skal lade motoren køre indtil olien er brændt af, men mit problem er at den slet ikke vil starte.
Jeg har nok prøvet ialt 50 gange vil jeg tro.
For en god ordens skyld har jeg skiftet olie, fyldt benzin på, skiftet tændrør (der sad olie omkring elektroden), og renset for skidt. Luftfilteret har en lille plet efter olie eller benzin.
Jeg husker selvfølgelig at trække stangen til motorstop til, og denne ser også ud til at gøre det den skal på motoren.
Plæneklipperen er kun 1 år.
Er der nogle gode råd fra en fagmand?
VH
Michael.