Kan det passe at der findes coax net

Min niece har købt et rækkehus ved Holstebro, fra ca. 2010.
Hende og kæresten får oplyst fra Norlys at de kan tilbyde coaxnet, medens de hos aliboks får tilbudt fibernet.
Der er noget her der ikke stemmer. Det sidste jeg har set til coaxnet er vel for 30 år såden, eller er der noget vi misforstår
Kan altiboks have eneret på det fibernet, ???
Det er Mejdalparken 30 7500 Holstebro.
Når man søger hos forskellige udbydere skriver de at det ikke er muligt med fiber på den adresse.
Undtagelse er netop altiboks. 
Men de unge mennesker ser en boks indvendig hvor der står fiber på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har kabelfjernsyn, kan du også få internet over det samme kabel (coax). Det er ikke ualmindeligt.

Vi er mange som stadig har coaxnet. Det virker upåklageligt. Fik det i sin tid installeret af Dansk Kabel TV for en antenneforening i Nykøbing F. De har efterfølgende solgt det til yousee og antenneforeningen blev nedlagt, da de også fik signalet derfra. På grund af prisen skiftede jeg på et tidspunkt til Fastspeed, men fik stadig signalet via coax.
Sidste år fik jeg så et godt tilbud fra yousee og fik lagt en gratis fiber ind og med god pris de første 6 mdr. Men har stadig coax forbindelsen, idet yousee stadig bruger den til at levere kabeltv, hvilket jeg foretrækker frem for at bruge bokse eller apps. 
Så jo - coax lever i bedste velgående.

Kurt B. Andersen
Fordelingen af coax/fiber tilslutninger er vist ca. 50/50 i Danmark, så coax bliver brugt i stor udstrækning.

Coax har tidligere lidt af af båndbredden er delt mellem dem som sidder på samme kabel, og derfor har hastigheden været udfordret i spidsbelastningsperioder. Fordelerskabene til coax er dog rykket tættere og tættere på slutkunderne, og derfor er det et mindre problem i dag.

Hvem der kan levere et givent sted afhænger af, hvem der ejer kablerne, og hvem de samarbejder med.
Så vidt jeg kan se ejer TDC kabelnettet, og Jysk Energi fibernettet på den pågældende adresse. Skal det være fiber, så er det derfor Jysk Energis samarbejdspartenere, der kan levere: Altibox, Fastspeed og NemNet.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis