Hej,
Jeg kigger på et ældre hus fra 1940 hvor 1. salen nok skal have hævet loftet lidt og et par tagkviste ville virkelig også gøre en forskel.
Når jeg kigger rundt ser det ud til at præ-fabrikerede tagkviste som køres ud og monteres med kran snildt vil koste 100.000 kr for 2 stk af 1 meter i bredde .. hvor man selv klargør og monterer når den kommer.
Det synes jeg godt nok er lidt vildt.
Jeg undersøgte derfor muligheden for at gøre det selv og jeg faldt over Quinttes Q3 (Saml-Selv) tagkviste. Desværre, er de udgået og sælges ikke længere og der er ikke et lignende produkt på markedet. Efter at have set deres monteringsvejledning og video må jeg dog konstatere at det ikke ser særligt svært ud at bygge en kvist selv. Der er desværre ikke meget "DIY" materiale derude at kigge på og delene man skal bruge er lidt svære at opspore.
Er der nogen som har kastet sig ud i sådan et projekt og evt. har nogen erfaringer, billeder eller lign. at dele? Det ville være en stor hjælp.
Jeg har selv lavet brolægning, badeværelse, vvs, el, tag, spartlet, køkken, osv. så hænderne sidder hvor de skal :)