Jeg har et sommerhus der er lukket ned for vinteren, inklusiv lukket af for vandet. (sommerhuset er ikke isoleret). En potentiel sommerlejer var oppe for nyligt og se sommerhuset indenfor, og konstaterede at en ventil dryppede - cirka 50 dryp/minut. Ventilen er den jeg bruger i badeværelset, til at lufte systemet ud med, og er det nederste punkt i vandsystemet (sommerhuset er ikke isoleret).
Jeg fik selvfølgeligt koldsved, og skyndte mig derop, og udover at konstatere at Ja det drypper, så kunne jeg samtidig konstatere at hovedhane ved vejen var lukket, at lukkehanen ved sommerhuset var lukket, at vandtank var tømt og i øvrigt at alle haner stod åbne i sommerhuset. Jeg havde lukket alt vand ud, og luftet systemet igennem da vi lukkede det ned i november. Jeg åbnede desuden for kuglehanen ved stophanen og kunne fysisk se at der ikke var nogen vandsivning fra stophanen. JEg fik ikke aflæst vandmåler inden.
Hvad er det der foregår?? Min egen teori er, at der er utæthed på vandrøret mellem lukkehanen og badeværelset, og at det er grundvand der kommer op nedefra - det ligger tæt på overfladen i mit område. Men min luftventil ligger stadig et stykke over jordhøjde???
Det kan ikke være restvand i tank eller rør, for det drypper for hurtigt og burde være tømt for længst.
Mvh Troels