Gulvkonstruktion med flamingo

Jeg har i byggeprocessen fået læst forkert, eller misforstået anvisningerne på sundolitts hjemmeside, og tolket st jeg gerne måtte bruge S80 plader under et flydende gulv med spånplader. Jeg har så derefter lavet denne opbygning men er senere hen blevet i tvivl om det er en ok løsning. Den nuværende opbygning hedder:
- 12 mm gulvspånplade skruet til underliggende.
- Gulvpap
- 22 mm novopan gulvspånplade med spor
- Gulvpap
- 150 mm s80 flamingo 
- 150 mm s80 flamingo 
Vil dette blive et problem i fremtiden mht. Trykstyrken, og er der evt. noget man kan gøre for at "rette op" på fejlen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil med stor sandsynlighed sætte sig lidt over hele gulvet. Hvis du allerede har lavet konstruktionen er der ikke andet at gøre end at se tiden an.

Selvbygger med stort S. 
Velkommen på siden  

Der er jo ikke rigtig noget du kan gøre nu, medmindre du vil pille det hele op, og starte forfra med isolering med højere trykstyrke..

Men du har jo en ret solid topplade med de to lag spånplader, så vægten burde jo fordeles ret godt. og flamingo med trykstyrke S80 kan jo tage 8 tons pr m2, dog med 10% deformation, men tænker ikke du kommer i nærheden af det..

Eneste forbedring jeg kan komme på, er at erstatte din 12mm spånplade med en 22 mm, hvis gulvhøjden ellers  tillader det.

Vi prøver igen, i morgen --
Gennem processen tænkte jeg også, at spånpladerne ville fordele trykket tilstrækkeligt. Har planer om at tvinge gulvet ned langs væggene med fodpanelerne, da de bliver skruet fast i ydermuren. Møbler og andet vil selvfølgelig give et stabilt tryk mit på gulvet, men når først det er færdigt med at sætte sig, så sker der vel ikke mere ved det?

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis