Lille fræser til hobby træmand

Jeg mener at have set en lille el fræser fra DEWALT? til fræsning, slibning af hobby snedkerier af små emner. Jeg kan ikke finde den igen. Vil gerne give manden en fars dags gave.
Kan nogen hjælpe?
Ingeborg

Når lysten driver værket
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vælg en fræser som I i forvejen har batterier til. Det gør livet langt lettere. Den den slags opgaver du beskriver er kvaltestforskellen forskellen ikke stor. 
Hvis man snakker lille fræser på batterier tænker jeg på bosch (ikke det du spurgte om, men lille og væsentlig billigere end de Dewalt der henvises til). Men ingen tvivl om, at Dewaltén har flere kræfter og muligheder.
Jeg har selv Bosch til de mindre opgaver og så en lidt større med ledning, når der skal flere kræfter til.
Bosch

Kurt B. Andersen
Jeg vil også anbefale at købe en til de batterier du nu har, jeg har en 18 volt Makita en hånds overfræser den gør det faktisk forbavsende godt, og kan bruge fræsere med 6 og 8mm skaft.
Udover den runde base, er der også en rigtig overfræserfod, samt andet tilbehør.

Vi prøver igen, i morgen --
Kanmandet skrev den 21-04-2026 09:54:21

Jeg mener at have set en lille el fræser fra DEWALT? til fræsning, slibning af hobby snedkerier af små emner. Jeg kan ikke finde den igen. Vil gerne give manden en fars dags gave.
Kan nogen hjælpe?
Ingeborg

Er du sikker på, at det er DEWALT. Hvis det er en fræser, der kan forsynes med forskellige værktøjer, er det måske ikke DEWALT, men et værktøj, hvor der kan sættes forskellige værktøjer i. Har jeg ret i det? For så skal vi nok søge noget andet.

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 23-04-2026 13:49:19

Kanmandet skrev den 21-04-2026 09:54:21

Kan nogen hjælpe?
Ingeborg

Er du sikker på, at det er DEWALT. Hvis det er en fræser, der kan forsynes med forskellige værktøjer, er det måske ikke DEWALT, men et værktøj, hvor der kan sættes forskellige værktøjer i. Har jeg ret i det? For så skal vi nok søge noget andet.

tænke også over det, måske er det en lille lynsliber a la Dremmel, ved ikke om dewalt laver sådan nogle, Milwaukee  gør i 12 volt, men det hjælper jo ikke hvis man har Dewalt batterier.

Men dewalt har denne her, det kunne jo godt ligne lidt...

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svarene. Jeg har googlet alle forslåede, men det er ikke den kaliber jeg søger. Han har en Dremel og en masse ting til den, men det jeg mener at have set minder mere om Dremels værktøj, dog med metalskær -?

Når lysten driver værket
Er du sikker på, at det ikke er den som je_ns peger på. Det er vist det nærmeste, som Dewalt laver, som har funktion som en dremel. Umiddelbart er det åbenbart ikke en fræser, som du leder efter.
Det er måske lettere at se, hvis du ser på følgende link på youtube, hvor du kan se nogle af de ting, som den Dewalt kan, som je_ns peger på
Dewalt DCG420N-XJ

Kurt B. Andersen
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis