Hjælp mig med at forstå tankegangen

Hej

Jeg har fjernvarme.
En tidligere ejer har tilføjet gulvvarme på et lille toilet og har monteret det i serie med en radiator i stuen.
Det vil sige at der ingen varme er i stuen medmindre der er gulvarme i det lille toilet 
Derudover har man monteret termostaten i teknikrummet som er varmere end alle steder i huset, hvilket betyder at gulvet på toilettet bliver brændende varmt da termostaten skal stå så højt....

Det er en installation fra starten af 00'erne, kan nogen sætte sig ind i hvad vedkommende har tænkt skulle være smart ved det? det er fuldstændigt tosset 😅

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden 
Mon ikke bare han har valgt nogle nemme løsninger, eller ikke har haft nogen form for teknisk snilde.

Vi prøver igen, i morgen --
Er det en returtermostat der ef monteret i teknikrummet? Så kan det (måske) godt give mening, så længe termostaten ikke lukker helt, ov fetmed har samme “kropstemperatur” som returvandet i røret. Lukker returtermodtaten helt i, og den går samme temperatur dom i teknikrummet. Termostaten vil gørdt igen åbne ventilen, når ventilens temperatur er under den indstillede værdi. Det vil være muligt at gå gang i systemet igen  ved kortvarigt at skrue op for termostaten.

Søren O
Kunne du ikke vise et billede af installationen? Det er svært at rådgive om noget, der ikke er kendskab til.

fase
Jeg har ladet retur fra gulvvarme shunt gå igennem gulvvarme i bryggers. På den måde får jeg en markant bedre afkøling på fjernvarme vand. Er det lavet på den måde giver det lidt mening ( altså hvis i er på fjernvarme) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis