Billig robot til forhave - råd

Jeg har ~150-200 kvm forhave, som jeg gerne vil have en billig robot til. Den dyre kører i baghaven og kan ikke komme ud til forhaven af sig selv.

Ønsket er en billig robot, der kan:
- klippe det lille areal pænt og ofte. Det skråner en smule men er jævnet ud / jævn lille hældning.
- kan klippe 3 områder. For der er to flisegange der går over forhaven.
- ikke kræver alt for meget kantklipperi.

Udfordringen er, at flisegangene gør det svært med kanttråd. De er 60x60x8, så jeg er i tvivl om kanttrådens signal når igennem. Og så er min nærighed en anden udfordring. Jeg vil ikke bruge >10.000 på endnu en gps klipper til så lille et stykke græs, men som græsallergiker ville det være rart at undgå den ugentlige halv-sygedag som græsslåning giver (eller den trælse træthed pillerne giver).

Hvis det kan løses for 3000,- ish, så er det herligt. ​
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du køber bare en billig model, og lader det hele være 1 zone. Den kører fint hen over flisegange og "slår græsset" som så altså bare ikke er der. Kanttråd må gerne ligge under fliser 8 cm nede.
Det skal være i nogenlunde samme niveau og du skal ikke stikke kanten af på en måde så der bliver en "grøft".  
Skal det stikkes af kan du vende den lille græstørv.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 20-04-2026 22:55:48

Det skal være i nogenlunde samme niveau og du skal ikke stikke kanten af på en måde så der bliver en "grøft".  
Skal det stikkes af kan du vende den lille græstørv.  

Hvad mener du med samme niveau og stikke af? Det forstår jeg ikke helt 😅
Ja altså så skal fliser og græs være i samme højde, for at det kører god.
Du må ikke gå med en spade og hugge kanten pæn på græsplæne så der bliver en " grøft" imellem fliser og plæne. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Med lidt øvelse kan du 'skære' græsset af ved at vende spaden med den runde side ind mod fliserne så spade og flise virker som en saks - det bruger jeg selv - det løser selvfølgelig ikke, hvis der er niveauforskel på græs og fliser.

Ups... je var lige ved at glemme jeg købte for 2 år siden en WORX M600 på DenBlåAvis for kr. 3.000, og den har da givet nogle udfordringer, men jeg tror det er ved at være løst. Jeg tror det er en kombination af en elendig App og lidt knækkede ledninger - der var mange brud på den lange ledning fra transformatoren til ladestationen.

Mvh
KSor, Århus V
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis