Hej LDS
Vi har et problem i ydremuren hvor der trænger fugt op gennem soklen og op i murværket. Vi har fået tjekket stor set alt andet for at udelukke eventuelle lækningsskader, hældning på fliser op mod mur, tagrende osv. Som man kan se på billedet, ligner det, at der tidligere er indsprøjtet en kemisk membran. Vi må desværre konstatere, at dette ikke afhjælper problemet. Jeg har fået et tilbud fra murer om at udskifte de beskadigede sten og lægge en ny membran (da den tidligere åbenbart er lavet forkert). Dette vil stå mig i 10.000 kr. Men han kan ikke love at dette vil afhjælpe problemet, da problemet kan være vandophobning mellem sokkel og fundament. Desuden vil stenene ikke matche 100%.
Er der nogle kloge hoveder derude, som har set lignende problem før og kan fortælle mig om det giver mening at tage imod tilbuddet eller om der er en alternativ løsning? Kan man evt. grave ned mellem sokkel og fundament og se om problemet stammer der fra (og kan det udbedres)? Er de fugtige sten ødelagt, eller kan de tørre, hvis vi kan finde roden til problemet?
På forhånd tak