Huller i støttemur

Hej

Håber nogen kan hjælpe med lidt vejledning til mit lille projekt. 

Jeg har en støttemur i min have som er ca. 20 meter land og ca. 2 meter høj. Den er bygget op af super 8 sten, fyldt med beton. Jeg ved ikke med sikkerhed om den er forstærket med stål, men det vil jeg næsten tro den er. 

Lidt om trykket. 
De første 3 meter er højdeforskellen ca. 2 meter. Det betrår af 2-3 niveau opdelt blomster og buske bed. Derefter kommer man til genboens hæk og derefter græsplæne og op til deres hus er der ca. 10 meter og en højdeforskel på 1,5 meter. 

Det jeg havde planlagt var at lave en lyddæmpende konstruktion bestående af 47x75 reglar, rockwool, vindspærre og 5 mm rionet. Den havde jeg så tænkt skulle borres fast på støttemuren med ca. 16 reglar med 3-4 huller a 8 mm. Altså ca. 50-60 huller i muren. 

Det jeg nu er blevet I tvivl om er om muren overhovedet kan holde til at få alle disse huller?

Håber nogen kan hjælpe med lidt rådgivning. 

På forhånd tak.

Mvh
Christian 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan bore midt på stenen, kan jeg ikke se det skulle give problemer.

Hvis du bruger gevindstænger og klæbeanker masse, er der ikke noget der ekspandere som med rawpluks ol.

Men en passende rawpluk hvor skruen passer i størrelse kan de nu nok holde til.

Du kunne også bruge karmskruer med hoved hvor der er frihul i træet, eller skruer specielt beregnet til beton.

Vi prøver igen, i morgen --
Sømdybler er lavet lige til formålet, og er langt det hurtigste at bruge. Bor et hul, sæt dyblen i og giv det et slag med hammeren.
Dine plantesten kan sagtens holde, men hvad er det du forventer at støjdæmpe?

Selvbygger med stort S. 
Tak for sidst svar.

Superdiy vores have er som en gryde hvor lyden ikke kan slippe ud støttemuren er i enden af haven og på langs med huset, så der er ikke nogensteder lyden kan slippe ud, så det " larmer" når ungerne leger og spiller bold i haven. 😁
Du vil ikke få en mærkbar forandring. Muren er i forvejen både skrå og med meget ru overflade. 
Det går først væk når ungerne flytter hjemmefra. eller du selv deltager i boldspillet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis