Hej Forum,
Af konen har jeg fået en ordre om at udskifte vores gulv i stuen med et sildebensgulv. Når jeg nu alligevel skal i gang med dette ønsker jeg at skiles af med et myrebo under gulvet.
1. Vi har altid haft myrer i stuen. Når jeg nu alligevel skal have gulvet op tænker jeg at prøve på at skille mig af med disse også. I dag løftede jeg noget af gulvet op (som en test) for at komme til arealet tættest på vinduespartiet (se billeder). Her ser man at myrerne har lavet et bo imellem lekablokkene og det støbte fundament og det VRIMLER med dem. På et af billederne kan man se at de faktisk har gnasket kanalaer i det mellemliggende flamingo. Jeg har nu smidt myrepulver på så jeg er overbvist om at de levende er krasset af, men hvad gør jeg med æggene? Må jeg hælde vandige ting ned imellem lekablokkene og fundamentet? Her tænke jeg på kogende vand. Kunne det tænkes at de kommer op her fra via noget gang under fundamentet?
2. Jeg ser desværre også at den del af det eksisterende gulvsom som har lagt oven på lekablokkene har taget fugtskade. Det skyldes formentligt et utæt vindue engang. På sigt ønsker jeg at let kunne komme til området omkring vinduespartiet (både grundet myrerne, men altså også fugt) og her tænker jeg at lægge 3 laminatplader af en art som let kan tages op (se billeder). Disse skal selvfølgelig flugte flot med det resterende gulv. Hvad tænker i om sådan en løsning?
Jeg takker mange gang for opmærksomheden og god weekend når i når der til :)