Skifte gulv + skilles af med myrer

Hej Forum,

Af konen har jeg fået en ordre om at udskifte vores gulv i stuen med et sildebensgulv. Når jeg nu alligevel skal i gang med dette ønsker jeg at skiles af med et myrebo under gulvet. 

1. Vi har altid haft myrer i stuen. Når jeg nu alligevel skal have gulvet op tænker jeg at prøve på at skille mig af med disse også. I dag løftede jeg noget af gulvet op (som en test) for at komme til arealet tættest på vinduespartiet (se billeder). Her ser man at myrerne har lavet et bo imellem lekablokkene og det støbte fundament og det VRIMLER med dem. På et af billederne kan man se at de faktisk har gnasket kanalaer i det mellemliggende flamingo. Jeg har nu smidt myrepulver på så jeg er overbvist om at de levende er krasset af, men hvad gør jeg med æggene? Må jeg hælde vandige ting ned imellem lekablokkene og fundamentet? Her tænke jeg på kogende vand. Kunne det tænkes at de kommer op her fra via noget gang under fundamentet?

2. Jeg ser desværre også at den del af det eksisterende gulvsom som har lagt oven på lekablokkene har taget fugtskade. Det skyldes formentligt et utæt vindue engang. På sigt ønsker jeg at let kunne komme til området omkring vinduespartiet (både grundet myrerne, men altså også fugt) og her tænker jeg at lægge 3 laminatplader af en art som let kan tages op (se billeder). Disse skal selvfølgelig flugte flot med det resterende gulv. Hvad tænker i om sådan en løsning?

Jeg takker mange gang for opmærksomheden og god weekend når i når der til :)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Myrer lever i et samfund hvor de voksne fodrer larverne. Så er de voksne væk så kan larver ikke overleve. Og skulle æg blive til larver så ja de overlever ikke. Så det er ikek nedvendig med kogende vand ell.lign. 
Men du skal nok "fodre dem" med myregift en uges til for at være sikker på at boet et ddt.
Men det underliggende problem nemlig deres adgangs vej skal du have fikset. Så måske skal leca blokke pudses for at det bliver tæt. 
Vi har stort set altid myrer, men jeg lægger et par dråber Eco Style myrefri ( Det som er i myrelokke dåser) når jeg synes de er for irriterende. Så er de væk 1-3 måneder og de får et par dråber igen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Fjerner du ikke myrernes adgang en gang for alle, er det kun et spørgsmål om tid før en ny myre koloni flytter ind som Erik har påpeget. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis