Tømning af radiator system for vand

Hvordan tømmer jeg konkret radiator systemet for vand ? Har gas
1. Jeg slukker selvfølig fyret og propper rørene inden jeg tænder igen )
2. Hvilke konkret prop skal jeg købe ? 
skal jeg gøre noget ved radiatorerne ( har 2 ) ?
- vil sæt prop på pexrør mens jeg selv fjerner gamle radiator rør og måske selv sætte nyt 2 strings system op
(hvis jeg kan finde alle dimserne)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det kun drejer sig om to radiatorer og resten skal køre videre, lukker du vandet ud på samme sted, som du fylder vand på. Så kobler du radiatorerne fra og propper til- og afgang fra med en 1/2" eller 3/4" prop. 
Hvis det kun gælder om en reparation, kan du måske klare det ved at have afbrudt for varmen, mens reparationen fore går.

fase
Kobler radiatorerne fra ?
Jeg har kun de 2 radiator så lukker af for varme til huset.
Når jeg propper - vil du anbefale at klippe røret eller skille jernet fra ? 
Ifølge vejvisning på fyret - lukker jeg for koldtvandtilgang og åbner aftapningshanen. Og åbner ventilerne på begge radiator 
Der er to kredsløb på fyret. Det ene er varme og det andet er varmt vand. Til at lave varmt vand skal der være vand på fyret. De to kredse har ingen forbindelse med hinanden udover at varmesystemet bruges til varme vandet i varmtvandsbeholderen.
Når du kobler radiatorerne fra, finder du et passende sted med en samling som efter adskillelse proppes af med en passende prop. Rørene skal ikke klippes, hvad du så end mener med det. Du kan pasende begynde bagfra ved radiatorerne og til det sted, hvor du vil slutte og sætte en prop i. Husk at fylde van på anlægget igen.

fase
Takker ❤️
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis