Oliepletter på lud- og sæbebehandlet trægulv

Jeg har fået oliepletter på mit nyslebne trægulv ved siden af mit komfur. Gulvet behandlet med naturlud og sæbe (jeg behandler det med sæbe jævnligt). Jeg har vasket gulvet to gange med sæbe efter pletterne kom, men pletterne er der stadig. Er der nogen, der har gode råd til, hvordan man fjerner pletterne uden at beskadige gulvet?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Oliepletterne skyldes sandsynligvis spild fra komfuret/køkkenbordet.

Eneste effektive middel er brun sæbe. Gentag processen indtil gulvet er rent. At du sideløbende renholder gulvet med sæbe er ingen hindring for at olien fjernes over tid.

Bemærk at brun sæbes vigtigste egenskab er at rense for snavs og fjerne olie uden at beskadige træet.

Når du har et gulv med så markante og flotte knaster m.m. ses det ikke så meget. Så det er et spørgsmål om ikke det er noget du må leve med, da det helt sikkert vil d´ske igen, næste gang du steger.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Når du har fået det renset kan det anbefales at få gulvet lakeret i køkkenet. Så kan du svine uden problemer :-)

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis