Imprægnere beton havefliser Helk 20 15-04-2026 22:18 HejsaJeg har for nogle år siden imprægneret mine havefliser, men synes ikke det hjalp en skid 😁 (brugte Borup)Nogen som har erfaring vedr. hvilken imprægnering der virker og holder ?MvhOle 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
AllanE 2656 2650 16-04-2026 13:44 Intet af det holder evigt. Jeg imprægnerede engang med noget jeg havde købt af en prof. fliserenser. Det virkede rigtig godt første sommer, men efterfølgende var effekten væsentligt aftaget. Året efter var det helt væk, som jeg husker det.Men jeg har god erfaring med at algebehandle hver slut-vinter/forår. Så bliver det pænt det meste af sommeren. Mvh. AllanE
GodeVen 4323 5220 16-04-2026 14:02 Ja, det har meget begrænset holdbarhed. Og den første uge, skal man ikke regne med at det kan holde pletterne væk.Virker de algemidler man kan få i dag? Tidligere stod der altid alkyldimethylbenzylammoniumchlorid på bøtten, ligegyldigt hvilket fabrikat det var.
je_ns 12966 16-04-2026 14:19 Ja jeg synes at algemidlerne virker..Jeg brugte KELAX 50 , men det mindede meget om Rodalon, bare mere koncentreret. og indeholder dimethylbenzyl-ammoniumchlorid hvad så end det er for noget?Højtryksrenser man fliserne nedbryder man overfladen, og fliserne er mere modtagelige for alger og skidt. Vi prøver igen, i morgen --
ev elmand 30485 7480 17-04-2026 22:37 Det er effektiv at lægge 2-3 cm flisesand hen over fliser igennem vinteren. Så kan man feje det i en dynge og genbruge det næste år. Det er naturligvis ikke praktisk hvis det er daglig gangareal. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)