Brændekløver fra 230 til 3x400v. Ingen typeplade. Kineser.

Min brændekløver kører 230 volt med kondensator. Nu har jeg monteret 3x400v og den tager automatsikringen. Det er en kineser, ingen typeplade på motor. Når jeg sætter ohmmeter på motorens tre faser, så giver den forskellige målinger.
Her billeder fra manual og af maskinen.  
Jeg har ikke monteret noget på den blå.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har nogen en ide?
Takker, John
Du kan ikke køre den på 3x400 volt, det ville kræve at motoren var beregnet til til, eller kunne kobles om, så skal der komme 6 ledninger ud inde fra motoren.

Men hvorfor ikke fortsætte med at køre den på 230 volt og med en kondensator?

Du vil muligvis kunne køre den med en frekvensomformer til 230 volt, den sender 3x230 volt ud...

Vi prøver igen, i morgen --
Når der er 4 ledninger ud vil den typisk være indrette med startvikling og kørevikling. Så måler du også forskellig ohm på viklinger.
Det eneste du kan opnå ved at give den 400 er en afbrænding af motor. Det er måske allerede sket. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tegningen viser 3 ledninger, plus jord. Nul bruges ikke?
Nu ved jeg ikke hvor tegningen kommer fra. Det viser noget relæ som afbryder ved strømsvigt.  Vi har ikke 240 V uden at nul er involveret. 
Jeg kigger på billedet med klemrækken. Her ser jeg 4 ledninger komme ud fra motoren nemlig sort - blå - hvid - rød 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvis man laver en billedsøgning, kommer der en lignende model frem, hvor ledningsdiagrammet ser sådan her ud.. ​Link til manual​​​

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis