Hej igen :)
Jeg bygger badeværelse i kælderen. Jeg skal have et væghængt toilet, og der skal ud fra dette bygges en halvvæg hele vejen hen lang væggen som kan bruges som hylde. Ideen er at lave det ca som på billedet vedhæftet. Dog vil væggen ved toilettet nok gå lidt længere ud da den skal bruge 17 cm plads. Og resten af hylden bliver nok 10 cm.
Vægge bliver isoleret og drænet udvendig, og væggene er rimeligt tørre allerede nu inden isolering. Dog har der været afskalninger af maling og lidt skimmel hvis man stiller f.eks et skab helt op ad væggen. Men jeg satser på at isolering kommer til at tage det sidste fugt.
Så jeg skal bygge denne halvvæg / hylde og den skal gå videre ind i bruseområdet.
Vil en Wedi plade være ok at bruge her? Vil det fungere omkring toilet?
Der skal fliser på i bruseren, og resten bliver pudset op og malet.
Jeg tænker jo også i montering af badeværelsesmøbel, toilet m.m.
Jeg har også overvejet at montere en Skamowall plade der hvor badeværelsemøbel skal være og så bygge videre i Wediplade resten af væggen. For at have mindst muligt vandtæt materiale. Men jeg er i tvivl om overgang fra Skamol til Wedi kan gøres pæn.
Gode tips?
Mht bruseren så kommer den til at sidde på den anden væg så den ikke er direkte over hylden. Jeg har også overvejet ikke at køre hylden / væggen ind i bruseren, men er så lidt i tvivl om hvor jeg skal afslutte den :)
Tak igen og tak for alle de gode råd jeg har fået gennem årene på dette forum :)