Wifi rækkevidde

Jeg har en garage 50 meter fra vores hus.
Jeg har sån en yousee 5g router i huset og så har jeg en internet dongle i garagen.
Jeg streamer lidt musik og her er par overvågnings kameraer i garagen.
Kan jeg erstatte denne dongle til 250kr pr måned, med en forstærker eller lignende fra huset??
Jeg har en garage 50 meter fra vores hus. Jeg har... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ingen naturlov der gør at et powerline signal stopper ved din tavle.
Jeg mener at grænsen går ved omkring 300 meter. Hvis du kan låne (købe med returret) et sæt så prøv det da af.
De nyere er heller ikke kritiske mht fasen da de bruger nullederen til at sende signalet.
Ratz skrev den 16-04-2026 09:34:50

Der er ingen naturlov der gør at et powerline signal stopper ved din tavle.
Jeg mener at grænsen går ved omkring 300 meter. Hvis du kan låne (købe med returret) et sæt så prøv det da af.
De nyere er heller ikke kritiske mht fasen da de bruger nullederen til at sende signalet.

Ok det vidste jeg ikke. Jeg tror min kammerat har et sæt jeg ku afprøve. Tak 👍

det kribler lidt i mine fingre når nogen siger" meen det er ikke helt lige til".........  
jeg vender den om og siger vil du have den SUVERÆNT bedste løsning men lidt ekstra arbejde som kun skal foretages 1 gang eller vil du gå på kompromis men halvdårlig/færdige løsninger som man aldrig bliver helt 100 % tilfreds med p.g.a. lidt dovenskab :-)
jeg er nok typen der til enhver tid vil vælge den bedste løsning
​Hvis der er flere faktorer der spiller ind, er det ikke entydigt hvad der den bedste løsning.

Den mest sikre måde at få data fra huset til garagen er at grave et kabel ned. 

mfrost skrev den 16-04-2026 11:37:09

det kribler lidt i mine fingre når nogen siger" meen det er ikke helt lige til".........  
jeg vender den om og siger vil du have den SUVERÆNT bedste løsning men lidt ekstra arbejde som kun skal foretages 1 gang eller vil du gå på kompromis men halvdårlig/færdige løsninger som man aldrig bliver helt 100 % tilfreds med p.g.a. lidt dovenskab :-)
jeg er nok typen der til enhver tid vil vælge den bedste løsning

Jeg forstår dit synspunkt. Dog ville det medføre at der skal fjernes en del belægnings sten, en mark skal forceres samt et vandløb. Ikke kun noget med  dovenskab at gøre.

Annonce
Nu ved jeg ikke hvor meget data, du har brug for i garagen, men f.eks. hos Flexii kan du få et dataabb. med op til 2000 gb data for 159 kr. om måneden.
Flere selskaber har også mobilabb. hvor man for et mindre beløb kan få et ekstra data simkort tilknyttet, så måske kan der ad den vej spares nogle penge.

Kurt B. Andersen
kurta skrev den 16-04-2026 22:18:50

Nu ved jeg ikke hvor meget data, du har brug for i garagen, men f.eks. hos Flexii kan du få et dataabb. med op til 2000 gb data for 159 kr. om måneden.
Flere selskaber har også mobilabb. hvor man for et mindre beløb kan få et ekstra data simkort tilknyttet, så måske kan der ad den vej spares nogle penge.

Ja det ku godt være jeg lige sku kigge lidt på abonnementet. Tak 👍

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis