Skimmelsvamp i gammel båd

Jeg og konen ser på en gammel båd, men i en af kahytterne er der ca 20x20cm skimmesvamp. Hvor stort et problem er det? Kan det sprayes væk? Kan det panel det sidder på "bare" saves ud og laves nyt? Er det tegn på at der er mere? At der kommer mere igen?

Min kone har lidt lungeudfordringer, så det skal løses, ellers beholder vi vores nuværende lille båd. Når man læser om hvad skimmelsvamp kommer af, fugt, indelukket osv., så er det da et mirakel at ikke alle både har skimmelsvamp overalt, deres indeklima når jo temperaturer og fugtighedsprocenter man aldrig ville godkende i et hus

​Kommentarer?

Tak!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er båden bygget af ? Jern -Træ eller glasfiber.?
Og ja, der er udfordringer med at holde både så tørre, at der ikke kommer fugtrelaterede problemer.

Min båd står i en "tør" hal og det har hjulpet en hel del på fugtproblerne som jeg havde før.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
En 1995 Bayliner glasfiberbåd

Tak!
Hvis båden stilles til vinteropbevaring, og den ikke rengøres fuldstændigt kommer der nemt skimmel, især hvis den står udendørs med en presenning over.

Når det er glasfiber burde du nemt kunne rengøre den med Rodalon..

En anden ting en ældre Bayliner kan blive et dyrt bekendtskab hvis den er med indenbordsmotor og z drev.. 

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis