Integreret vinkøleskab og pizzaovn i højskab

Jeg vil gerne have installeret følgende i et eksisterende højskab fra HTH:

Effeuno P134HA 509 PRO
Pevino - Majestic SB

Forhåbningen er at få det til at se ud som nedenfor, men dog med den forskel, at jeg ønsker at have samme fod på højskabet, så vinkøleskabet skal hæves fra jorden, da soklen på skabet er højere end soklen på vinkøleskabet. Der skal indsættes luftudtag i soklen for at få luft til køleskabet.
Derudover ønsker jeg, at udtrækshylden til pizzaovnen (som i øvrigt skal kunne bære 30+ kg) skal have en front der matcher lågerne på skabet. Dette vil skulle laves ud af den eksisterende låge.
Der skal også indsættes hylder med egetræsfiner, ​hvor disse er synlige.

​Da skabet er fra ​HTH, har jeg spurgt dem, om de kunne hjælpe med at finde de elementer, der skal bruges, men der var svaret, at det kunne de ikke.

Er der nogen, ​der kan sige, om det er en umulig opgave at lave selv eller få en snedker (og elektriker til ​etablering af strøm til køleskab og pizzaovn) til at lave, så det ser ud ​som på billedet? Eller må jeg tage i HTH og få deres bud på en løsning, som sikkert indebærer, at hele højskabet laves i en anden farve.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En hvilken som helst snedker kan tilpasse et højskab så det kan laves som på billedet, men den ovn du kikker på er så vidt jeg kan tyde bredere end et alm. skabslement ( og køleskabet ) hvilket unægteligt gør opgaven temmelig udfordrende.

Selvbygger med stort S. 
I praksis kan det nok lade sig gøre, men ved ik om du allerede har den pågældende pizzaovn, jeg har en tilsvarende i samme mærke og de bliver relativt varme udvendigt, selvfølgelig derfor du vil trække den ud, da de også kræver luft omkring. Men de beholder også varmen i rigtig langtid efterfølgende og der ville derfor gå en del timer hvor den skal flagre i det fri. Ved ik om det er optimalt, det må være op til en selv. Ovnen er iøvrigt ikke bredere end et alm standard køkkenskab
Er køkkenet for gammelt til at designet er udgået ? Ellers må den eksisterende låge skæres til og synlige kanter skal pålimes ny finer - det er ikke sværere end man sagtens kan gøre det selv med håndsav og overfræser til at rette kanten af.

Beslag med udtræk til hylden i ønsket styrke fås nemmest i IKEA (de fleste leverandører af køkken får deres beslag fra Blum).

Mange tømmerhandler har finer i ark (heromkring i hvert fald) så det er bare at finde en variant der minder i udseende.

Tilslutter mig iøvrigt tankerne vedr. udtræk.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis