Tætning af betondæk

Jeg er flyttet i lejlighed, fra ca. 1970.
Lofterne er formentlig betondæk, som ikke slutter helt tæt ude ved kanten. Der er en kant opad, hvor der ersprækker, se foto.

Hvad er bedst til at fuge med?
Silikone er formentlig mest fleksibelt.
Akryl kan overmales
Jeg har læst der er noget der hedder “butyl-gummi”, der muligvis kan overmales, men prisen virker ret pebret i forhold til de to ovennævnte.

Træd ikke på mine ledninger :o)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Maler finish også kaldet Akryl fugemasse. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har overvejet fugeskum, men det er virkelig noget "knold", hvis det skal fjernes igen.

Jeg er nok også selv mest stemt for akryl-fugemasse, og så overmale bagefter (så det ikke "gulner"). Så bliver det samme farve som resten af loftet-

Fugeskum skal du holde langt væk. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Enig med Erik. Fugeskum er noget fanden har skabt på en regnvejs mandag. Brug akryl fugemasse. Det skal muligvis påføres ad flere omgange.
Nu ligner det en forholdsvis smal og ikke dyb rille. Men god latin er jo at bagstoppe før fugning.

Glittevæske må være skabt tirsdag morgen. Dagen derpå, hvor han besluttede sig for pæne fuger istedet for djævelsk fugeskum
Takke for alle jeres input.

Hilsen Bent

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også