Er der en dåse her? Dennis Dåse 2 12-04-2026 20:20 HejSkulle sætte en anden udløbsrossette op da udløbsrosetten ikke passer til min nye lampe. Der er dog det problem, at der ikke umiddelbart er nogle dåse bagved? Eller ser jeg forkert.Og må jeg godt selv skifte udløbsrossetten?På forhånd tak. 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Søren O 7955 7000 12-04-2026 22:28 Velkommen på LDS.Du lever livet farligt. Du er inde og rode i den faste installation, og det er autorisationskrævende arbejde. Og når det er gammeldags “stofledninger” er det endnu mere “spændende”. De gamle ledninger tåler næsten intet, før isoleringen bliver beskadiget. Kunne fu ikke bare sætte et låg på samledåsen i stedet for at fjerne den?Når ledningerne i den faste installation er monteret rigtigt i samledåsen, så er de monteret i de dtore huller i skrueterminalerbe. Når man så skal tilslutte en lampe, monteres lampeledningerne i de små huller i skrueterminalerne. Så skal du slet ikke adskille noget i den faste installation. Søren O
Dennis Dåse Trådstarter 2 12-04-2026 22:41 Jeg tror ikke helt jeg ved hvad du mener med bare, at montere et låg. Problemet er, at min lampe ikke kan sidde fast på loftet hvis jeg bruger den udløbsrosette som der er på billedet hvor af jeg vil sætte en ny op, men ikke ved om jeg lovligt må gøre det. Jeg har dog sat udløbsrosetten tilbage igen så jeg kan sætte en anden lampe op.
S. Fabrin 19636 4400 12-04-2026 23:05 Få en elektriker til at montere et lampeudtag på den gamle 700 dåse. Dine ledninger er ca. 60 år gamle, og som Søren skriver, har isolationen en tilbøjelighed til at smuldre væk. Du bør heller ikke bruge pladskrævende Wagomuffer på den trange plads. Brug nogle almindelige samlemuffer. fase