Hej
Her kommer en masse spørgsmål fra en gør-det-selv nybegynder. Håber nogen kan hjælpe mig 🫣
Fjernede gammelt savsmuldstapet på vægge i soveværelset i min lejelejlighed i Kbh.
Planen var at male eller sætte noget glat tapet op. Da det er leje lejlighed er forbedringer for egen regning, derfor skulle projektet være noget jeg selv kunne gøre så det ikke blev for dyrt.
Men den indvendige vægge ind mod badeværelse gemte på nogle problemer. Væggen ind mod badeværelse var meget ujævn fra starten. Nu ser jeg at det ud til der er sat en plade op ind i væggen. Det svarer til hvor brusekabinen er på den anden side af væggen- ved ikke om det er lavet dengang brusebadet blev etableret for mange år siden. Til venstre for pladen og ind mod hjørnet er der områder hvor væggen smuldrer helt ind til rørvæv( har fjernet rørvævet på foto med det største hul). Der er desuden 2-3 mindre områder ved fodpanelerne hvor det også smuldrer og henne ved dørrammen.
På højre side af pladen smuldrer det ikke men det buler ud ift pladen og resten af væggen. Så der er også noget underligt der.
Har læst, at jeg skal sætte hønsenet op og så fylde kalk mørtel på hullerne, er det den bedste/nemmeste løsning?
Og kan jeg lave plet lapning, dvs kun gøre det i hullerne, eller skal jeg fjerne alt det gamle puds/mørtel til venstre for pladen eller kun det som er løst?
Resultatet behøver ikke blive fejlfrit, det skal være holdbart og ikke ligne lort, men det er ok det ikke er perfekt. Men er det håbløst projekt for en nybegynder?
Hvis jeg kaster håndklædet i ringen og får professionel til at gøre det, hvor meget mon det ville koste?🧐