Gulvspartel på betonplader med gennemføringer

Hej, 

I forbindelse med renovering af vores badeværelse, skal jeg have spartlet gulvet med selvnivilerende gulvspartel. 
Gulvet er lavet af beton elementer, hvor der er lavet større gennemføringer til afløb mm., se billeder. 

Spartlen skal jævne overfladen og indstøbe de forskellige afløbs- og vand-rør, og så kommer der S80 og gulvvarme plader ovenpå. 

Er der en god måde hvordan jeg kan "lukke" gennemføringerne, så gulvspartlen ikke bare flyder igennem? 

Og burde jeg fylde de større udskæringer (se billede, de er blevet lavet til tidligere rør osv) med en anden type beton/spartel først, eller kan jeg bare fylde dem med selvnivilerende?

Tak på forhånd. 

Mvh, 
Milan 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker det er billigere bar at udfylde med beton, så de værste huller er dækket.
Det er nok også en max. lagtykkelse for flydespartlen?

Vi prøver igen, i morgen --
Gennemførringerne skal lukkes med pu skum inden flydespartel, ellers forsvinder al sparttlen.

De store huller ville jeg også fylde med beton først da det er langt billigere.

Selvbygger med stort S. 
Hvis du med S 80 mener flamingoplade ( eps ) Så skal du bare lave det man kalder slidlag eller pudslag. Det vil sige murer sand / grus blandet med cement og med så lidt vand i som muligt. Altså så blandemaskine kan blande det og det ikke bare kører rundt. Der er slet ingen grund til at bruge noget "selvnivellerende", 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svarene! 

Jeg får fyldt hullerne med skum, og udskæringerne med beton. 

Med hensyn til at bruge slidlag, så var min opfattelse at den skulle have en vis tykkelse, mens jeg kun har 2-3cm der skal fyldes ud. Desuden er tørretiden på slidlaget ret højt så vidt jeg lige kunne se, 28 dage før næste læg må komme på.
Men måske der findes en måde så den også må udføres tyndere (og måske hærder lidt hurtigere?  ).

Jeg kan se at for eksempel LIP 275 tørrer hurtigt, og kan anvendes til lagtykkelser ned til 10mm.

Men er sådan et pudslag egnet til at indstøbe rør mm? Da konsistensen jo ikke er så flydende, og dermed ikke lægger sig rundt om rørene på samme måde som en flydende spartel ville gøre? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også