Isolering og pudsning af hus fra 1885

Til orientering er jeg ude og finde information, projektet skal realiseres men på den "rigtige" måde.

Hus fra 1885, som inden det blev skamferet af tidligere ejer var med røde mursten, nu mursten som er malet hvide..

Da huset er renoveret indvendigt, er ønsket af isolere udefra, men da huset er muret med kalkmørtel og ikke som huse fra i dag, er jeg i tvivl om hvordan det fungere, da kalken også er med til at ventilere væggene.

Hvis vi tager en rockwool ​facadebatt er den diffusionsåben, men jeg bliver meget i tvivl om hvilket slutlag du skal bruge til at pudse op med, da den indvendige mur, som jeg har forstået det, stadig ​har brug for at ånde.

Jeg har tidligere snakket med flere murer, og det virker ​for mig som nogle cowboy løsninger, fliseklæb, armering, slutpuds, evt durapuds.
Kan ​en eller anden venligst bekræfte det ikke er sådan vi gør? 

Så ​her er vi, lad os høre en ​sund og god måde at bevare det bedste fra tiden huset blev opført, med moderne isolering udenpå og et ​pudslag 🤷😇
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg isolerede vores med fasadeisolering og netpuds sidste år , havde dog kun plads til 50 mm isolering for ikke at ødelægge udsenet , men det har jeg ikke fortrudt , utoligt nemt at lave selv , og har virkeligt kunne mærke forskellen i vinter
gør du det selv koster det ikke så meget i materialer

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også