Hej Lds,
Jeg er i dag stået op til større mængder vand på gulvet to steder i min kælder, som jeg godt kunne bruge jeres gode erfaringer/input til, inden jeg eventuelt går videre med forsikring eller en anden løsning.
I mit værksted har jeg samlet ca. 20 liter vand op, jeg har konstateret at synderen nok må være sandfangsbrønden, som er lige uden for værkstedets ydervæg, idet vandet ikke vil væk. Vandet på gulvet lugter af regnvand. Den vil jeg rense og se om det løser det.
Det mystiske er dog, at der samtidig i et ekstra badeværelse står vand op ad kloaken, som tydeligvis lugter og ser ud derefter. Det har vel ingenting med en sandfangsbrønd at gøre? Det er sket én gang før ved et kraftigt skybrud, men denne dag har vi haft snevejr og generelt ikke meget nedbør på det seneste, så det undrer mig. Jeg har bemærket, at de få gange jeg har brugt badet, så vil vandet ikke altid væk. Tyder det på et tilstoppet rør? Sandfangsbrønden og kloaken har vel intet med hinanden at gøre og eller hvad? Huset er fra 1952 og det må antages at kloak og brønd er derfra også.
Jeg håber på jeres visdom, inden jeg eventuelt kalder på forsikring eller andet. På forhånd tak!
Vh. Joachim