Overdækning til cykler i forlængelse af skur

Hej ! 
Jeg skal igang med at lave et skur med forlængende overdækning til cykler (se billede) 
Skuret er 2,4 m x 4,8 m og overdækningen er 2,4 m x 2,4 m.
Skuret bliver bygget på et støbt fundament, hvorefter resten af konstruktionen (bundrem, stolper, toprem, spær) bliver i spærtræ 45x145 mm. 

Overdækningen skal understøttes af to punktfundamenter i de ene side og så understøttes af skuret i den anden side. Jeg er dog i tvivl om hvordan overdækningen skal understøttes i skuret? Skal jeg placere to søjler ovenpå bundremmen eller forlænge topremmen?

Er åben for andre ændringer også.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal vel bare forlænge top rem. Og husk så kryds bånd både i tag og gavl. Skal gavlen lukkes kan plader være kryds forstærkning. Skal denne være åben må du lave nogle trekanter som holder det på plads i stormvejr. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar

Nu hvor der ikke findes en længde på spær træ svarende til længden på skur + overdækning, vil du så være en ide at lave topremmen over to sektioner, altså en toprem der har en længde på 3 meter og så en lang toprem der når ud til den understøttende søjle i overdækningen?

Toprammen ligger pt på den flade side ned på stolperne i skuret
Du lader toprem ligge på skuret som den er nu, og med et vinkelbeslag sætter du ny toprem fast ind på 1. spær i skuret.
Så skal denne kun være 2,4 m plus afstand til 1. spær. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis