Lecablok berapning/grovpudsning under terræn

Hej derude, 

Grundet "pladsmangel" har jeg svært ved at grave ud bredt på flere af ydersiderne til et havehus/anneks. Mit fundament består af beton + lecablok + lecablok og jeg har svært ved at komme meget længere ned end første skifte lecablok med min pudsning. Kan jeg undgå at berappe/grovpudse den nederste lecablok?

Pft. :)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Før spørgsmålet giver mening, skal jeg måske lige nævne vi snakker under terræn...
Hvor meget plads har du mellem jorden og lecablokken. Måske kan du berappe fra oven. Det skal bare være tæt. Billede vil være fint.

fase
Jeg prøver at illustrerer problemet her. 
Det er fint med en skitse af situationen, men du skriver ikke noget om afstanden mellem jord og Lecablokkene. Kan du fra oven komme til at få en mureske med noget tyndt mørtel evt . med en sjat cement i ned i hulletog trække mureskeen opad og dermed afsætte et tyndt lag mørtel. Laget skal bare fylde ujævnhederne i Lecaen og kan dermed være tyndt.. Det skal ikke være kønt men tæt. Og skal det være helt fint får pudslaget et lag sokkelasfalt.

fase
Hvis pladsen tillader det, kan du lave en tynd blanding af cement og sand. Som du kan påføre, med en kalkkost.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Tak for indspark. Jeg endte med at grave “ekstra” (hvad der kunne lade sig gøre) 
hvis du kunne få armen ned, så kunne du blot pudse det med hånden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis