Spørgsmål om gipsvæg

Hej. Jeg er ved at sætte en skillevæg op. Den nuværende væg skal ”forlænges” ca. 25 cm ind i rummet. Problemet er, at skelettet på den nye væg rammer en eksisterende stikkontakt. Hvordan kommer jeg bedst omkring det? Afmonterer stikboksen (elektriker) og lapper hullet i gipsvæggen, eller er det bedre at tage hele pladen af fra hjørne til næste stolpe (rød linje)? Og fjerner man hele pladen – og isætter en helt ny gipsplade, er det så muligt at lave overgangen pæn igen mod den eksisterende væg (til højre for den stiplede linje), der allerede har fået filt osv?

Bemærk – jeg kan ikke rykke den nye væg enten på den ene eller anden side af stikkontakten, den skal desværre gå der hvor brættet markerer.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du får flyttet stikkontakt, antenne og nettilslutning. Når nu elektrikeren er der får du ham til at flytte det hele.

fase
S. Fabrin skrev den 08-04-2026 15:48:11

Du får flyttet stikkontakt, antenne og nettilslutning. Når nu elektrikeren er der får du ham til at flytte det hele.

Tak for input! Er det nemt nok at lukke hullet til? 

En anden ting – skelettet vil blot være en top-/bundrem med lægter imellem. Skal den inderste lægte fæstes til den hvide væg (hvor stikkontakten var) – markeret med rød pil, eller er det nok med fæstnelse i top-/bundrem? Evt. lægge par små lægter imellem (de blå på tegningen)? Problemet er at den hvide væg med stikkontakten kun er ét lag gips og der er ikke nogen stolpe lige bag, hvor den inderste lægte er vist.

Måske en skrue fra lægten og ned i bundremmen bag gipsvæggen (grøn pil)?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også