Retning af laminatgulv ift. naboværelser

Jeg har en mellemgang/lille alrum som tidligere var belagt med fliser som jeg nu har taget op. Jeg ønsker at sætte laminatgulv på og jeg har et identisk som jeg tager op fra stuen. Jeg har overvejet at sætte gulvet i to retninger hvor der er fordele og ulemper ved begge. Jeg har spurgt chatgpt om at lave et udkast til de to eksempler som er vedhæftede. Nu ønsker jeg forumets argumenter og holdninger til den ene eller den anden løsning. Forhåbentligt vil nogen smide en kommentar over :)

1. Den ene er at sætte dem i samme retning som på de to værelser. Fordelen er at de tre rum kommer til at se mere sammenhængende ud og jeg kan endda forlænge dem igennem dørkarmene og måske fjerne listerne. Det kræver dog at gulvet tages op i enten det ene eller begge værelser for at komme til at flugte (se det ene billede). Ulempen er selvfølgelig mere arbejde og måske også træls med at komme under dørkarmene.

2. Vinkelret på gulvet i de to værelser (se billede. Chatgpt var dog ikke så god til at ramme enderne og bredden på de eksisterende bredder). Fordelen er at jeg ikke skal tage gulvet op i de to værelser. Ulempen er at der kommer en vinkel ved dørekarmene, men synes dog ikke at det ser helt skidt ud heller. Disse bredder vil også følge længden på dette værelse som også er en fordel. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Læg brædderne i husets længderetning. Det er måden man altid tidligere har gjort.
Det du vil lave i pkt. 1 lyder besnærende, men der skal tages rigtig meget gulv op og en del af gangen skal lægges baglæns. Samtidig bør der værre en fleksibel overgang mellem rummene.

Selvbygger med stort S. 
Jeg ville klart lægge dem i samme retning som værelserne, men nok bevare dørtrinet.
På tværs synes jeg personligt ser frygteligt/rodet ud, når der er åbnet en dør ind til et værelse.
Tror ikke på tværs vil høste nogen ros ved en ejendomsmægler.
Du har mulighed for ens gulve, så ødelæg det ikke ved at lægge dem i forskellig retning.
Naturligvis i samme retning som værelser. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis