Kabelclips i metal?

Hej
Absolut et spørgsmål i den mindre ende, det tynde øl

Nedtog nogle ledninger i nyt hus som var fæstnet med sådan nogle metal kabelclips? Eller er det overhovedet det? Er det nogle gamle clips fra før man fandt ud af det var smart hvis der ikke sad metal og kunne skære sig ind i ledning…? Hvad hedder de her ?? (obs det er gammel maling de er badet i)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Synes nu bare det ligner almindelige klammer.

Både Dewalt og Milwaukee laver klammer til kabler, der er plast indlæg i toppen.

​​Link Dewalt klammer​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Ja okay, for det er ren metal hele vejen på dem her. Det som sidder på er gammel indtørret maling. De er små og har holdt en helt almindelig ledning. Hvor de har siddet på ledningen har de ædt sig godt ind i isoleringen. Ser småskørt ud
Det er meget almindelig på gamle telefon ledninger. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
asromadk skrev den 05-04-2026 21:41:20

Ja okay, for det er ren metal hele vejen på dem her. Det som sidder på er gammel indtørret maling. De er små og har holdt en helt almindelig ledning. Hvor de har siddet på ledningen har de ædt sig godt ind i isoleringen. Ser småskørt ud

Har det været uden plastbeskyttelsen og blot metalklammer til 230v kabler så er der nok en elektriker der har været lidt for ivrigt med det forkerte værktøj. For det er rigtigt nok ikke tilladt at montrede kabler på den måde så de skades.

I USA er det ret udbredt med flade isntalaltionskabler - der bruges noget der ligner ret hyppigt.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Jeg har en klammepistol til runde klammer, som kan bruges til små ledninger.
Jeg købte den da jeg skulle montere nogle bambus "måtter" på et hegn.
Nu bruger jeg den mest til julebelysningen så klammerne sidder ikke mere end en måneds tid  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også