Lysdæmpning til IHC kontakter

Vi har de her spots, men de kan ikke dæmpes/justeres. Men der er en anden hos os, som godt kan, og der har jeg testet, at pærerne godt kan dæmpes i den installation.

Der er den grå boks i den første installation til venstre, som jeg har fundet ud af er den her https://www.lk.dk/produkter/525B0002/ihc-wireless-for-indbygning-output-1-relae
Der hænger en sort boks forbundet til hver lampe, hvor der står: CPS00126C.

Kan man gøre noget, hvor man omprogrammere kontakten, så jeg kan dæmpe lyset?

Jeg har vedlagt billeder af stikkontakt med markering af, hvilken der tænd/slukker lamperne i øjeblikket. Vedlagt billeder af den grå boks og selve installationen.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er én forskel på en installation i min lejlighed, som kan dæmpe, og den der ikke kan. Den der kan, der kommer ikke en klik-lyd, når den tænder - Men det gør der på den der ikke kan.

Så jeg tænker, den måske bare er relæet i den grå boks og derfor ikke kan justeres.

Ps. jeg har tjekket, at alle pærer er dæmpbare.
Det du kan høre der klikker er et relæ. Et relæ er en elektrisk styret afbryder, der kun kan tænde og slukke. Når der står "LK Wireless relæ", er det ikke en lysdæmper.

Du kan ikke få lysdæmper til LK Wireless mere, så du må ​finde en anden løsning, hvis dæmpning er vigtig for ​dig. 

Okay, tak for svar - Jeg havde tanken, men håbede på en løsning. Hvad tænker du “en anden løsning” er?

Jeg tænker, man må kunne skifte modtageren ud med en lysdæmper? Min sender er jo en IHC Wireless.
Måske du skal ud i noget zigbee modtager, som kan dæmpe - hvor kontakten er trådløs også, lidt ala Phillips hue systemet..
Den grå boks skal skiftes til en der kan dæmpes - om kontakten kan bruges, ved jeg ikke..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis