Hej med jer.
Jeg spiller elektrisk guitar og har i den forbindelse brug for at ændre en eksisterende stikkontakt uden jord til samme type, men med jord. Dvs. den har nu to huller og skal have tre. Dette skyldes, at min forstærker har meget mindre støj med jord forbundet.
Kontakten er en almindelig LK Fuga monteret i en forfradåse, og jeg har købt en magen til med jord. Installationskablerne til den løber i rør, men jeg er nødt til at trække tre nye kabler i et bundt, da røret jo nok skal være tomt for at de kan komme igennem. Jeg har en trækfjeder til formålet. Måske kunne jeg også bruge de gamle kabler som træksnor. Nå, men der er altså en ting jeg ikke fatter:
Hvorfor er der kun et sæt ledninger fra hvert rum i huset til relæet, når der er flere end en kontakt i hvert rum? Se billederne. Burde hver kontakt ikke have sit eget sæt nul/fase forbundet dertil? For jeg kan ikke se, hvordan kontakten jeg skal ændre er forbundet, da der kun er et sæt brun/blå fra soveværelset. Hvordan dælen kan det lade sig gøre, når der ikke er en samling af kontakternes kabler før de møder relæet?
På forhånd mange tak for at forklare dette!