Udskifte IP44 til IP66 udendørs

Hej,
jeg er så træt af mit halvgamle LG IP44 udendørsstik - hvis der sidder noget i stikket, og det regner kraftigt, så sker det af og til, at sikringen slår fra.
Så jeg har endelig taget mig sammen til at købe et IP66 stik, der kan lukkes ordentligt - det er ikke så kønt, men jeg håber det er effektivt - https://www.amazon.de/dp/B0F3147GTH?ref_=pe_109184651_1103807401_t_fed_asin_title&th=1
Jeg havde egentlig planer om at skifte det i dag, men da jeg får skruet det gamle stik ud af muren kan jeg se, at der er 2 af hver ledningstype i det - der er ligesom 6 indgange/huller - tænker det er fordi strømmen 'sløjfes' videre til næste enhed.
I det nye er der kun 3 indgange - propper jeg bare 2 ens ledninger ind i samme fase eller?
Håber det giver mening. Jeg har taget et billede af det gamle og det nye.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja
IP mærkningen for tæthed gælder kun for montagegenstande, her en stikkontakt, hvor der i stikkontakten ikke er sat en stikprop. Så stikkontakten er OK. Du har så fundet en stikkontakt, hvor låget er udformet, så der kan sættes en schuko vinkelstikprop i, uden at der trænger vand ind fra oven. 
Billedet viser en stikkontakt beregnet til udvendig montage. Hvis den ikke kan skrues fast i den nuværende dåse, skal installationen ændres. Ledningerne monteres to og to i de klemmer mærket med N blå nul, E gulgrøn jord og L brun fase og skrues fast.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis