Bosch Tronic TR4500T vandvarmer, kan ikke ændre temperatur.

Har lige fået installeret en Bosch Tronic TR4500T 50 varmtvandsbeholder i mit sommerhus. Når jeg vil ændre temperaturen til frostbeskyttelse (ca. 10 grader) på displayet så går der 2 sekunder og den går tilbage til “eco” på ca. 57 grader. Har prøvet at slukke for strømmen, men jeg kan ikke stadig ikke ændre temperaturen. Er der nogen der har en løsning på mit problem?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du har valgt frostbeskyttelse, så hold knappen 2 inde, i mindst 3 sec.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar, men når jeg holder knappen inde i 3 sekunder, så slukker displayet…
Mor12 skrev den 03-04-2026 22:03:47

Tak for svar, men når jeg holder knappen inde i 3 sekunder, så slukker displayet…

Så stil den op på 3 (75 gr.)  og tryk kortvarigt på knappen 2. og se om den ikke går ned på frostsikring.. 

I følge teksten på beholderen, så er den frostsikret når den er i Standby, så længe den er tilsluttet strøm.
Display er slukket når beholderen er i Standby.
Så hvis du kun ønsker at frostsikre, så hold knappen inde så display slukker.

Hvis du ønsker at indstille til en lavere temperatur end den aktuelle, så vær opmærksom på, at da displayet viser beholderens aktuelle temperatur, så vil den efter din indstilling til en lavere temperatur stadig hoppe tilbage til visning af den aktuelle temperatur i beholderen.
Hvis du vil se om din lavere indstilling faktisk er slået igennem, så kan du bare bruge en masse varmt vand, og så se om den ikke kun varmer op til din nye lavere indstillede temperatur.

Tak for svarene, det fungerer nu😀 Men manualen fra Bosch er ikke særlig informativ…
Hvilke af forslagene virkede?

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis