Er det muligt at flytte måler på radiator - montering af radiatorskjuler

Hej alle

Jeg vil gerne lave en radiatorskjuler til min radiator under vindueskarmen. jeg er glad for selve karmen som er original og har derfor ikke mulighed for at lave en ny dybere vinduesplade. udfordringen er derfor, at "måleren" (som vist på billedet) stikker så langt ud, at en evt radiatorskjuler vil stikke frem foran vindueskarmen. vil det være muligt at flytte på måleren så den sidder et andet sted, fx ovenpå radiatoren, så der kommer nok dybde til at radiatorskjuleren kan gå ind under vindueskarmen? Jeg kan fint selv bygge og montere radiatroskjuleren, men har ikke kendskab til selve radiatoren og måleren, jeg håber nogen kan hjælpe med en smart løsning, eller skal jeg bare udelukke at det er muligt, så længe jeg vil bevare nuværende vinduesplade? 

jeg har tilføjet et billede af den planlagte radiatorskjuler og nuværende radiator + måler som stikker for langt ud.

tak på forhånd

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Radiatormåleren kan ikke flyttes. For at måle rigtigt, skal de sidde helt præcist på radiatoren iht. et nøje udregnet skema.
Radiatorskjulere vil altid forringe afkølingen mere eller mindre, så din varmeregning må alt andet lige blive lidt højere. Så sparer dine naboer lidt på deres regning.

Søren O
okay det var ærgerligt. så det vil sige, at det ikke bliver muligt at lave radiatorskjuleren, da den sidder i vejen?
en radiatorskjuler vil påvirke måleren , så du risikere at betale en højere del af regningen
Du kan jo lave et lille udhak i skjuleren så måleren stikker delvis frem.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar. jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med et lille udhak? mener du at undlade en liste der hvor måleren sidder? eller have en fremskudt liste? tror bare det evt vil ødelægge æstetikken, hvilket jo er selve formålet med at lave en radiatorskjuler :)
Skære en liste over, og lime en ispind på bagsiden så nabolister holder de 2 stumper på plads. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis