Blænde dåser af - hvilke dele

Jeg har disse to typer dåser jeg skal have blændet af. Nu har jeg snart brugt timer i de lokale byggemarkeder og kan ikke finde noget der passer? Skal ikke bruge dåserne til noget, så de skal bare lukkes så pænt som muligt.
Hvad skal jeg købe?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Men jeg ser ikke noget der sætter den grønne fast? Skal man montere et stik eller noget?
Kan man montere denne, og så den hvide ramme og blænddæksel udenpå?
https://www.lavprisel.dk/lk-fuga-teknisk-monteringsramme-1-modul-44405
Den hvide er en EURO dåse. Så det er blænd dæksel til denne du skal søge. Der finder du ikke i byggemarked.
 Det kan være denne LINK 
Og det er korrekt som Imaster skriver at den grønne dåse kan dækkes af en Opus 66 blænddæksel. husk ramme LINK

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
ev elmand skrev den 31-03-2026 21:24:42

Den hvide er en EURO dåse. Så det er blænd dæksel til denne du skal søge. Der finder du ikke i byggemarked.
 Det kan være denne LINK 
Og det er korrekt som Imaster skriver at den grønne dåse kan dækkes af en Opus 66 blænddæksel. husk ramme LINK 

Den hvide dåse er en opus 66 forfra dåse og IKKE en Eurodåse. 

Der skal benyttes 1 stk opus 66 blænddæksel og 1stk opus 66 1m ramme til afblænding af hver dåse.
Ok nu ser jeg de 2 "vinger" så undskyld forvirringen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Imaster skrev den 31-03-2026 22:53:35

ev elmand skrev den 31-03-2026 21:24:42

Det kan være denne LINK 
Og det er korrekt som Imaster skriver at den grønne dåse kan dækkes af en Opus 66 blænddæksel. husk ramme LINK 

Den hvide dåse er en opus 66 forfra dåse og IKKE en Eurodåse. 

Der skal benyttes 1 stk opus 66 blænddæksel og 1stk opus 66 1m ramme til afblænding af hver dåse.

Skal jeg forstå, at OPUS blænddæksel og ramme kan bruges til begge typer dåser, om det er en forfra dåse eller indmuringsdåse? 
Det passer med, at der er OPUS i resten af huset. 

Det lykkedes med opus rammer hele vejen. Tak  for hjæpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis