Fugt ved isolering under gulv

Hej mine gør det selv venner :)

Vi er ved at renovere køkken i vores hus. I den sammenhæng så vi i går at gulvet var bulet op. Det er ikke noget vi har lagt mærke til har været der før, i hvert fald ikke i samme grad.
Jeg tog efterfølgende og skar trægulvet op fordi jeg frygtede at der var et utæt rør under gulvet. Som det kan ses af billeder er rørene tætte og alderen taget i betragtning, meget godt. Isolering omkring rørene er ligeledes tørt.
På billedet er der noget isolering der mangler ved et rør, det er mig der har været ved at pille det op for at konstatere tilstanden.
Når vi kommer lidt væk fra rørene hvor selve isoleringen under gulvet er, så er det fugtigt nede ved betonen?
På ét af billederne har jeg skåret et stykke ud af gulvet og der er isoleringen tør ovenpå, men løfter man det op er det så fugtigt under?
Jeg er helt på vildspor med hvad vi skal gøre her?

Selve køkkenet som er et helt lukket rum for sig selv startede vi med at renovere i starten af februar, og radiator blev pillet fra og loftet fjernet midt februar, så der har været uden varme overhovedet.

På forhånd mange tak
Michael
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tyder på fugten kommer nedefra, prøv at rengøre et stykke af betongulvet, og klæb et stykke klar plast på, kommer der fugt på plasten har du et fugtproblem.

Som jeg husker må man ikke fylde helt op med isolering, der skal være luft mellem beton og isolering.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar, jeg klistrede et stykke plast fast til betongulvet i går aftes, og tjekker det igen her til eftermiddag.

Hvad gør man hvis fugten kommer nedefra? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis