Sidespejl hyler ved høj fart

Jeg er ved at blive sindsyg. Min Audi fra 2016 er begyndt at fløjte/hyle fra højre sidespejl, når jeg kører over 110km/t.

Jeg har tapet hele spejl-huset ind(se billede), lyden er der fortsat. Jeg kan få lyden til at forsvinde når jeg taper mellemrum mellem spejlglas og spejl-hus til(se billede). Jeg har forsøgt med stoftape og isoleringsskum, uden at det har løst noget(se billede). Jeg har kun har haft glasset af, ikke indmaden, hvilket jeg gerne vil slippe for, men måske er det eneste udvej.

Ethvert råd er meget meget velkommen  
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis det er noget den lige er begyndt med , kan det kun være fordi der er ændring i spejlet , som revne eller anden skade
ellers kør langsommere så spare du også brandstof  
bredker skrev den 30-03-2026 18:48:16

hvis det er noget den lige er begyndt med , kan det kun være fordi der er ændring i spejlet , som revne eller anden skade

Men revne i spejl, så vil lyden vel forsvinde når hele spejlhuset er tapet ind?

BoKristensen skrev den 30-03-2026 19:02:36

bredker skrev den 30-03-2026 18:48:16

Men revne i spejl, så vil lyden vel forsvinde når hele spejlhuset er tapet ind?

hvis det ikke har været der før , er der jo kun 1 mulighed

det er at der er en ændring i forhold til hvad der var , alså en revne , noget der er klistret på elig
er der slet ikke noget anderledes vil den jo  ikke pludselig begynde på det
ren logik
Kan det være dette hul ved kanten?
Hvordan har du med sikkerhed fastslået at lyden kommer fra spejlet.
Hvad sker der f.eks. hvis du kører med vinduet åbent?
Kan du demontere hele spejlet midlertidigt?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
DLG skrev den 30-03-2026 22:41:45

Kan det være dette hul ved kanten?

det har vel altid været der ,  prøv at tænke logisk , det skal være en ændring der er komme for nyligt

Hvis lyden ikke har ændret sig efter at spejlet er tapet helt ind, kommer lyden ikke fra spejlet.
Lyd opstår på grund af luftens vej omkring eller ind igennem spejlet. Hvis det er tapet helt ind, vil luftens vej have ændret sig og dermed også lyden. 
GodeVen skrev den 31-03-2026 10:28:00

Hvis lyden ikke har ændret sig efter at spejlet er tapet helt ind, kommer lyden ikke fra spejlet.
Lyd opstår på grund af luftens vej omkring eller ind igennem spejlet. Hvis det er tapet helt ind, vil luftens vej have ændret sig og dermed også lyden. 

Enig. Kan det være glasset der sidder meget lidt løst?

…jeg tror jeg forsøger at få spejlet af og se om lyden forsvinder.
Har du tjekket tætning omkring dør og vindue? Hvis lyden ikke har ændret sig efter den tur med tape, tror jeg du spilder din tid med spejlet.

Hvis man søger det forkerte sted, kan fejlsøgningen virke håbløs. Det er ofte hovedårsagen til de mest drilske problemer.

GodeVen skrev den 31-03-2026 11:04:56

Har du tjekket tætning omkring dør og vindue? Hvis lyden ikke har ændret sig efter den tur med tape, tror jeg du spilder din tid med spejlet.

Hvis man søger det forkerte sted, kan fejlsøgningen virke håbløs. Det er ofte hovedårsagen til de mest drilske problemer.

Lyden forsvinder når jeg taper glas og spejlhuset, så der ikke er en sprække, se billede nr.2.

Jeg har tidligere forsøgt det her uden held:
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis