Kølervæske til Citroën C4

Indrømmet, det her handler ikke om reparation af bil, men er et (troede jeg) meget simpelt spørgsmål i forhold til kølervæske. Hvor end jeg kigger, står der, at det sikreste er at kigge i instruktionsbogen til bilen for at finde den rigtige type, men når de så bare skriver, at det skal følge producentens anbefalinger, bliver det jo svært.

Jeg kan se, at den eksisterende i beholderen er blålig, men har læst mig frem til, at forskellige farver kan have forskellige additiver.

Der er tale om en Citroën C4 fra 2015, 2016 model.

Hvordan finder jeg ud af, hvilken type kølervæske jeg skal bruge? 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge en der opfylder PSA B71 5110 specifikationen
Eks. denne her Link

Eller prøv på en af online reservedelbutikkerne, hvor du kan indtaste dit reg. nummer, så burde den rigtige komme frem.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 28-03-2026 17:51:34

Du skal bruge en der opfylder PSA B71 5110 specifikationen
Eks. denne her Link

Eller prøv på en af online reservedelbutikkerne, hvor du kan indtaste dit reg. nummer, så burde den rigtige komme frem.

Hej... Jens? :)

Tak for svar.

I forhold til reservedelbutikkerne dukker der intet op for kølervæske. Jeg var også selv hos thansen tidligere i dag, hvor de sagde, at noget af det eneste, de ikke kan slå op på nummerplade, er kølervæske.

Af "hjælp til selvhjælp"-årsager spørger jeg lige; hvordan kan du være sikker på, at det er den type kølervæske, jeg skal bruge, som du foreslår?
Det er hvad der kommer frem når man søger, ellers køb det hos en autoriseret forhandler.

Men den jeg linker til står der jo Citroën PSA, og hvis din bil har denne "berømte" motor er jeg sikker på det er den rigtige.

Du kan også prøve at taste dit reg. nummer ind hos autodoc.dk de plejer at have ret mange informationer, selv om det ikke er det fedeste sted at handle.

Har aldrig hørt om problemer ved at efterfylde kølervæske, blot du vælger samme farve kølervæske. Hvis det var så besværligt ville, du ikke kunne købe det på en tankstation. Læs instruktionen på dunken inden køb.

Søren O
Søren O skrev den 29-03-2026 09:58:00

Har aldrig hørt om problemer ved at efterfylde kølervæske, blot du vælger samme farve kølervæske. Hvis det var så besværligt ville, du ikke kunne købe det på en tankstation. Læs instruktionen på dunken inden køb.

Det overrasker mig også. Men FDM skriver, at man kun kan regne med det, der står på beholderen, så for en sikkerheds skyld er det det, jeg holder mig til. Problemet er så bare, at jeg ikke er sikker på, hvad jeg skal kigge efter på beholderen.

Hvis der står noget i retning af PSA B71 5110, på kølervæskebeholderen, eller i instruktionsbogen, så er det det du skal bruge.
Eller køb det hos din lokale autoriserede forhandler..

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis