Input til gulvopbygning

Hej gør-det-selv folk

Jeg er ved at renovere hus og skal i den forbindelse have nyt gulv i husets entré.

Tidligere har der været 30 mm tykke planker. Jeg vil gerne have gulvvarme og klinker. Da der er kælder under husets entré, skal jeg ud i en alternativ opbygning end i resten af huset, hvor gulvvarmen er støbt i beton.

Min udfordring er forholdsvis klassisk:
  • Jeg vil gerne have så lav byggehøjde som muligt
  • Jeg vil gerne bruge de eksisterende bjælker
  • Jeg vil gerne undgå at reducere højden på bjælkerne (udover, hvis jeg skal nivellere højden)
P.s. der er kælder under entréen.

Jeg vil rigtig gerne have inputs og ideer og ikke mindst feedback på den skitse jeg har lavet på den opbygning, som jeg forestiller mig. Er der noget jeg overser?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når det ikke er vådrum er det en fin opbygning, et alternativ til fermacell kunne være gulvgips fra Knauf, lidt usikker med fermacell om det som gulvgips udlægges som flydende gulv ovenpå alupladerne, isf skal der en gulvpap imellem til at modvirke friktionslyde fra pladerne når de udvider og trækker sig sammen som varmen åbner og lukker. Husk at dit pex skal være med indvendig iltspærre eller brug alupex.
Det vil være smart hvis du kan få højden til at passe så vingerne på yderste aluplade kan nå lidt ind over bjælken for at undgå en kold stribe her.

/BOFH 

Edit: brug 20mm pex så du er sikker på at du kan bringe nok varme ind i rummet. Med 16mm kan det godt knibe nogen gange.

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det gode er at du ikke behøver tænker på isolering, da varmen alligevel bliver indenfor klimaskærmen.

Ville også bruge 20 mm slange og mulighed for senere varmepumpe - dvs. ligge slangen med cc=20-30 cm.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også