Tagsten gaber

Vi har netop overtaget et hus hvor taget er nyt.. Jeg synes at samlingerne gaber meget noget steder.. Er det normalt at de skal gabe så meget eller er det ganske normalt?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er helt normal, når man sådan kigger på alle detaljer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar! Synes bare det virker som nogle større “åbninger” på et tag som jo gerne skulle holde tæt.. De er større i virkeligheden end på billederne
Nej det er ikke normalt.

Der er sjusket med oplægningen. Det normale er at hver tagsten skal have et lille dask så de falder på plads.

Undervejs tjekkes med en retskinne om taget er plant. Det er tydeligvis udeladt ud fra billederne at dømme.

Efter min standart ligner det noget der er smidt op med en skovl.
Enig i at det ikke er optimalt. Det er jo en dobbeltfalset sten og hvis falsene ikke griber ind i hinanden (som de synligt ikke gør der hvor det gaber) vil slagregn kunne slå ind i mellemrummet mod undertag og lægter. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej

Tak for svar til jer begge.. Er det noget der “nemt” kan rettes? Eller er det en større opgave?
Annonce
Normalt kan man, hvis ikke hele tagfladen er lagt skævt, sagtens få teglene ned på plads ved at give dem et lille dask med håndfladen.

Selvbygger med stort S. 
Godt spørgsmål.

Regn med at ca. 1/3 kan rettes uden problemer. Resten kan volde problemer der kræver stilads og omlægning af tagstenene.
Det er næppe tagstenene der holder taget tæt. Det er et nyere tag, så der er nok et undertag, som sørger for at taget er tæt.

Hvis du får problemer med utæt tag, er det ikke der du skal kigge. Så er det sikkert en dårlig lavet tagryg eller skotrende. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis