Gennemgøring af netværk mellem 2 (sammenhængende) bygninger

Hej 😃

Overskriften skulle selvfølgelig være gennemføring.

Nu skal jeg føre et netværkskabel fra mellem-bygning til anneks. Jeg har dog ingen anelse om hvordan gulv- og loftshøjden er i de 2 bygninger.

Jeg har 2 vinduer, som jeg muligvis kan måle ud fra, men findes der en dingenot/aggregat som man kan smide på væggen i den ene bygning og måle hvor er i den anden bygning ?

Jeg vil virkelig gerne undgå at bore søgehuller.

Når nu det er løst, hvordan skal gennemføringen så udføres, jeg tænker ift. brandsikring, lyd osv.

På forhånd tak 🙏🏻

Claus 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den nemmeste måde er at lave et referencepunkt ved et af dine vinduer og måle ud derfra.

Antager at du vil lave gennemføringen med rør (?), ved enderne tætner du med brandkit.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 23-03-2026 09:16:09

Den nemmeste måde er at lave et referencepunkt ved et af dine vinduer og måle ud derfra.

Antager at du vil lave gennemføringen med rør (?), ved enderne tætner du med brandkit.

/BOFH 

Havde egentligt bare tænkt mig at smide kablet igennem, men et rør giver selvfølgelig bedre mulighed for udskiftning. 

Brandkit…. Det må jeg finde somewhere i et byggemarked 🤔

1000 tak for input 👍😃

/Claus
Et lille hul til netværkskabel kræver ikke brand kit. Det er lige så nemt at skifte om det er i rør eller ikke. Og lur mig om det nogensinde skal skiftes. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis