Betonslidlag med gulvvarme

Jeg vil gerne støbe mit badeværelsesgulv med denne metode.

Hvilken betonblanding skal jeg bruge?

Og hælder man bare betonen ud over gulvarmeslangerne og retter af med retteskinne, uden vibrering, stamper eller andet?

Det er et badeværelse med bruseområde med fald. 

Vh.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså du laver det man kalder klaplag, og så pudser du ovenpå. 
Ordet klaplag kommer af at det ikke skal være mere jævn end man kan klappe med en skovl. Det må være støbemix og cement. Det skal bare lægges ud og ingen vibrering eller andet. Du skal allerede her forberede fald i f.eks. bruseniche. 
Hvis det er super tynd lag så kan en vibrering forstærke beton. 
Slidlag / pudslag skal være en blanding af murersand og cement. Og naturligvis vand men det skal være så lidt som muligt, altså det mindste som blendemaskine kan køre med. Her hjælper det hvis der ikke er størknet beton i maskinen
MEN hvis der skal fliser på, så ser jeg ingen grund til at lave det af 2 omgange. Du stikker nogle pløkke / armeringsjern ned i isolering hvor du har niveleret toppen af dem så de passer. Så lægger du beton ud og jævner det ud efter den nivellering, startende længst væk fra døren. Når du når ca, 1 m frem skal du pudse overfladen pæn, hive de pløkker op som ikke er nødvendige længere og reparere det hul. Husk at pudse / rense helt ud til hjørne osv. så der ikke sidder klatter der skal hugges væk bagefter. Når du har styr på den første meter så gentager du bare. 
Blandingsforhold klaplag  Cement  - støbemix - vand  1 : 8 : 1,2         SLIDLAG    1 : 3,25 - 0,6
Hvis det er støbemix med de små sten kan du bruge det til begge blandinger ( stenstørrelse maks 1/3 af færdig slidlag ) 
Vandet skal du lige regulere lidt. Det kommer jo an på hvor meget det har regnet på din støbemix dynge. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis